söndag 23 augusti 2009

Fortsatt firande

Söndag 23 augusti 2009 kl.04.10. Vaknade som vanligt av smärtor men det är ändå något annorlunda idag.Jag tänker fira Essi och Cindy på deras 4årsdag. Kan ju inte delta personligen för det är 50 mil bort. Men vilken känsla att för en stund lägga tankarna på sjukdomen åt sidan. Idag gäller kalas.Hoppas att SG har bakat tårta som lovats.Det är nog många som vill uppleva någon form av kalas och lägga alla tråkiga saker åt sidan att få tänka på nuet och se att det finns annat omkring sig.För min del känns det bra att få tänka på annat. När man ser på hur allt har utvecklat sig då blir man lättad. Man vet,men det behöver inte hela tiden vara det som avgör dagen.Ett kalas står inför dörren och det ska firas.Man kan förstå att husse och matte är stolta över sina vänner.Vi runt omkring kan ju via tanken vara med och fira vi också. Vi tar en kopp kaffe och någon bulle eller smörgås och deltar.Man tager vad man haver sa ju Kajsa Varg. Det här blir nog en dag att minnas. Smärtorna kan ju få stå tillbaka lite idag.Sköt om er allihop så syns vi imorgon.Carpe diem            "PS. Fonden har fått 50:- nu är grundplåten 800:- DS"

6 kommentarer:

  1. God morgon Gösta..Och ett fyrfaldigt leve till Essi och Cindy..Hurra hurra hurra hurra..Jag är med på kalaset ..Dricker kaffe och äppelkaka..Och idag ska jag fånga varje minut av dagen och göra den till de bästa som jag kan..
    Dagen idag är en märklig dag
    Den är min
    Dagen igår föll ur mina händer
    Den kan inte få något annat innehåll
    än jag redan gett den
    Dagen imorgon har jag inte fått löfte om
    men dagen idag har jag, det är de enda
    Jag kan vara säker på
    den kan jag fylla med vad jag vill
    Använda mig av de
    Idag kan jag glädja en människa
    Idag kan jag hjälpa en annan
    Idag kan jag leva så att kanske en annan
    ikväll kan tacka mig för att jag finns till
    Dagen idag är en betydelsefull dag
    Den är min..
    Jag tackar Dig redan nu på morgonen Gösta för att Du finns...
    Kram U-a

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta!Hoppas du får något personlgt besök som kan fira tillsammans med dig.Önkskar samtidigt att du har möjlighet att få sitta ute och inmundiga kaffet i sällskap med någon, kanske har du altan eller balkong.Det är något visst med frisk luft och lite sol det ger kraft iform av en härlig upplevelse.Ha en så bra dag du kan , vi hörs imorgon KRAM Märta.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag hoppas att du får riktigt trevligt på ditt kalas. Det känns bra att höra att du puttar bak smärtorna en bit bort. Barn och barnbarn var här igår och firade pappa, morfar o farfar som fyllt pension.Det är en underbar känsla att sitta mitt i den skaran och tänka att om jag inte funnits till så skulle ingen,utom min man förstås, finnas till.
    Idag är det en strålande dag. Det har varannan dags väder ett tag nu.
    Jag önskar dig en dräglig dag. Carpe diem
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag firade med att äta surströmming i går! Ingen speciell anledning! Bara kändes bra helt enkelt! /Inga

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Grattis till Essi och Cindy. Jag följer också med på kalaset, det ska bli gott med kaffe och en tårtbit. Idag är det soligt och skönt, hoppas den skiner på dej också.
    Vi ses på kalaset. Många kramar till dej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Jag hänger också på kalaset och grattar Essi och Cindy!
    Hoppas din dag blir så bra den kan vara! Önskar också att någon kunde fira tillsammans med dig!
    Kramar från Inger.

    SvaraRadera