fredag 15 januari 2010

Stridsuppehåll

Fredag 15 januari 2010 kl.04.17  Hela dagen igår gick i oros och stridszons område. Tanken på att inte få komma hem igen infann sig också. Jag blev nästan säker på att det här var början på sista resan. Sandra från tidningen var med hela tiden och fick rapport om hur jag kände mig. Hon var kvar hela tiden medan droppet var igång. Efter behandlingen skulle hon skjutsa mig hem och vi skulle fika tillsammans. Nu blev det inte så för hon blev kallad till ett annat uppdrag som gällde en brand i en by i närheten. Väl hemma började känslan från natten och morgonen att släppa och jag kände att det var inte riktigt dags för mig ännu. Jag somnade några stunder under eftermiddagen och kvicknade till lagom till skidskyttetävlingarna på tv. Aftonen och kvällen pendlade mellan vaken och sömntillstånd. Natten har varit lugn och jag har sovit större delen. Ännu nu på morgonen finns det kvar lite av oro och strid men inte lika starkt som i går morse. Jag vet att det är viktigt att ventilera känslor och upplevelser med någon och det sker men inte något schemalagt. Jag vill tacka för alla kommentarer som ger mig kraft och det värmer att ni finns. Carpe diem

13 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta.
    Jag har inte glömt dig läser din dagbok varje morgon, Va skönt att du känner dig lugnare idag, vilken underbar människa Sandra är som kan va med dig så mycket och att du har nån o prata med för det är ju både A-O att man skall må lite bättre när man känner sig orolig, synd att hon va tvungen att åka iväg tidigare än ni planerat. Ha nu en bra dag. I natt va det lite halt på vägen så man fick köra lugnt -5.
    Kram Barbro Carpe diem

    SvaraRadera
  2. God morgon Gösta! Jag är glad, att den oro du kände igår börjar släppa och din rädsla av att inte komma hem är borta nu. Jag var tvungen att gå upp tidigt för att läsa i din dagbok. Skönt för dig, att Sandra var med dig, även om hon måste iväg. Bra, att du kunnat sova litet mer nu efter förra natten. Du skall veta, att vi är många som finns med dig och har dig i våra tankar.
    Fick du tala med läkaren? Nu hoppas jag att du får en skaplig dag och hämtar nya krafter.
    Här kommer många varma kramar från mafina med carpe diem.

    SvaraRadera
  3. God morgon!Glad att allt gick bra i går och olustkänslan släppt.En ros till Sandra som var med dig i går.Synd att ni inte kunde fika tillsammans.Gott att natten varit bra.Tankarna var hos dig igår och så är det varje dag.Börjar alltid min dag med att läsa din dagbok.Oron över hur det gått för dig i går, men det var glädjande att allt var väl.Ha nu en bra dag!Många vänliga tankar och kramar från Doris

    SvaraRadera
  4. Morr´n Gösta!
    Vad skönt att din olustkänsla (som du hade i går) har släppt och att du har haft en ganska lugn natt. Fick du några råd om hur du ska medicinera när det blir så som du hade det? Det är ju svårt att ändra på medicineringen på egen hand. Det kan ju bli för mycket också.
    Det är ju fantastiskt att Sandra kunde vara med dig. Det var ju bra att du hade sällskap den stund det blev. När ska hon skriva om dig i LT igen?
    Har du fått någon ny läkartid eller kommer det palliativet till dig snart? En fråga.
    När man blir så här orolig för dig så blir det nästan samma innehåll i alla kommentarer, men du ser ju att vi är många som bryr oss om dig. Det känns nästan som om vi är en familj.
    Nu önskar jag dig en bättre dag än den som var i går. Carpe diem
    Skickar många många mjuka kramar till dig.
    Ninni

    SvaraRadera
  5. Svar till Ninni och er andra: Någon ny tid är inte aktuell ännu och det palliativa teamet är inte heller aktuellt ännu. Jag har fått min diagnos och det behandlingsschema som gäller och det är smärtlindring och hormonimplantaten som gäller. Andra åtgärder sätts in när det gäller mer behov av lindring i slutskedet. Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  6. Ursäkta uttrycket,men "skitkul" att du mår så mycket bättre idag,och att du fått några timmars sömn inatt.Synd bara att det inte blev fika med Sandra,men det blir det nog nästa gång ni ses. Och hem kom du igen,ja du skulle bara inte kunna lägga av nu.För många startar dagen med att läsa din dagbok,den blir avgörande för oss hur dagen blir.Så nu får du allt bli kvar ett bra tag till,för vi behöver dig och din dagbok. Hälsningar o kram från en medmänniska, idag carpie diem

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Skönt att du fått sova lugnt i natt och att din oro inte är lika stark och intensiv som igår.
    Synd att det inte blev något fika med Sandra efter behandlingen, men den tjejen måste vara en riktig pärla som är med dig och hon skriver så bra om era träffar och hur du mår och känner! Hoppas ni kan ta en fika en annan dag istället.
    Idag har vi bara gråväder, runt nollstrecket och det är rått och fuktigt väder. Men så är det ju allt som oftast här i Småland.
    Hoppas Gösta, att du får en lugn och rofylld dag utan smärtor och likaledes till natten.
    Mina allra varmaste tankar och kramar till dig från Småländskan.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta,du e verkligen en kämpe, du e verkligen värt ett pris som årens hjälte,de skulle du bara ha.BRA GÖSTA KÄMPA VIDARE.carpie diem. Hälsningar Helge från ett vintrigt Upplands Väsby.

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!Jag kan bara hålla med alla som skriver, du är en kämpe, som orkar skriva i din dagbok varje morron, Ha en bra dag. Kramar i massor från Lilian

    SvaraRadera
  10. Hej Gösta.
    Tänkte tipsa dig om en intressant länk om en kanadensare som jobbar för cancerbotemedel.
    http://www.phoenixtears.ca/

    hoppas du blir bra!
    Mvh /Jämtlänning

    SvaraRadera
  11. Till alla: Veckans artikel kommer i morgon den kan läsas på webben : Länstidningen Östersund/Berg Hälsningar Gösta

    SvaraRadera
  12. Tack snälla Gösta för infon!
    Hoppas du sover gott, annars önskar jag du får en god natts sömn! /Småländskan

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta!
    Jag önskar Du får sova gott i natt!
    En medmänniska från Skåne

    SvaraRadera