fredag 17 juli 2009

Årsbestämning

Fredag 17 juli 2009 kl.05.45. När är Herrens år? Var det förra året eller är det nästa år? Vilka tankar som dyker upp. Det är rätt svårt att få rätsida på vad som är vad. Mina tankar börjar få så konstiga vägar. Ena stunden tycker man att det kunde få vara nog. I nästa tycker man att det måste få fortgå till det är dags. För jag har inte fullgjort det jag ska. Vad det nu är för något? Har en konstig uppfattning om hur allting ska vara. Kan det möjligen vara så att min uppgift är att få vara en nyckel till att se livets framfart tillsammans med sjukdomars? Det viktigaste är i alla fall vad jag själv just nu får uppleva att kämpa med och mot. Kan det hjälpa någon annan då har min situation varit till nytta. Denna dag har säkert nya saker i beredskap för mig. Hoppas jag kan möta och lösa dom. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta!
    Läste en dödsannons i tidningen i dag. En av lärarna från folkhöskoletiden har lämnat jordelivet. Känns så vemodigt men så är det - en gång måste man siga av.
    Hoppas din dag blir bra! /Inga

    SvaraRadera
  2. Morrn Gösta, Birgitta här....
    Du är en tröst för oss alla. Med ditt mod och din kraft att skriva till oss. Tttade på himlavalvet i natt innan jag kröp isäng, letade en stjärna och tänkte på dig. Tack för att du finns, vi behöver dig.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag hoppas att denna dag är lite bättre än i går. Tänk vad lite man vet om sitt öde. Kanske tänker du att varför ska detta drabba mig,men sånt är livet. Man tycker inte att det finns någon rättvisa. Somliga glider genom livet på en räkmacka och somliga ska pröva det svåra. Solen har gått upp även denna dag. Hoppas att den skiner på dig också.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Hoppas dagen blir så bra som möjligt för dej.
    Många tankar och kramar från mej.
    MVH.
    Anita

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Hoppas du har haft en så bra dag som går.
    Mina tankar är hos dig.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!!
    Vad du förmedlar styrka till oss som följer din situation, önskar att jag kunde bidra med hälften av det du ger. Tänker på dig.Vi hörs imorgon.Hoppas solen skiner på dig. KRAM Märta

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta Du tappre man ...De gör så ont att läsa om Din smärta och Dina tankar...om och när..Vi som står bredvid kan aldrig förstå vilket helvetes kval Ni går igenom..Vi kan bara finnas vid Er sida och lyssna..och känna oss totalt maktlösa vissa dagar..Är de underligt att Ni tappar sugen..nej nej..
    Och alla som har någon sjuk i närheten av Er..glöm inte bort att höra Er till den som är sjuk..En cancer kan pågå länge..de vet jag..först kommer många ofta ..sen mer och mer sällan..skicka ett kort ring ett samtal och titta in en stund på besök...De är värt så oerhört mycke..Alla cancersjuka år inte så fantastisk som Dig Gösta...Du behövs mer än Du kan förstå..Du är ett bollplank som jag saknat så länge..Du måste bara orka länge länge..Tveka inte för att få det något så när drägligt..de finns hjälp från sjukvården men de gäller att nästan vara frisk för att orka vara sjuk..De kallas visst besparingar !!!!
    Jag tänker på Dig varje dag..men vad hjälper de känns de som ibland när jag läser Din dagbok..Stor stor kram Ulla.

    SvaraRadera
  8. Vi har inte hört från Gösta på så länge ! Alla som skrev till honom var vänliga och tänd ett ljus för honom, oavsett var han finns nu. Gå på ljusmagi.com länka till Ljusrummet och tänd ett ljus. Det är/var har värd.
    Maria

    SvaraRadera
  9. vi tänker på dej me uppna armar att du får en god sömn vakna upp bigg läsa en tidning på morgonen ha det bra vi i från gotland tänker på dej kram joel

    SvaraRadera