lördag 11 juli 2009

Tacksamhet

Lördag 11 juli 2009 kl. 05.45. En mycket märklig morgon. Klev upp vid 4tiden och satte mig vid datorn. Då ringer telefonen det är min livlina som ringer .Det första som säges är "har du kokat kaffet än"? Nästa fråga är när tänker du dö egentligen? Sedan kommer påståendet "du är för envis för att låta någon ta den makten över dig".Du ringer och väcker mig efter kl.10 så det inte har hänt något. Ta din medicin och gå och lägg dig igen. Man blir lite konfunderad om vad som egentligen händer. Det är faktiskt en märklig morgon. Nu går solen upp fast det var sagt att det skulle regna hela helgen. Jag blir förundrad vilken underbar tid det är egentligen. Jag skulle vilja ta alla ER som kommer med kommentare i min famn och verkligen få ge er kramar som ni verkligen förtjänar och ett stort fång av sommarblomster. Ni är underbara . Ett stort tack för att ni bryr er. Det bara bubblar inom mig av tacksamhet.Detta gör att man kan vakna och känna tro på människorna. Nu möter jag en ny dag. Carpe diem

6 kommentarer:

  1. Hej Gösta!
    Så har åter en natt gått. Här skiner också solen efter några riktigt hemska dagtar med regn, rusk och storm. Hoppas att du har det lite bättre nu med din nya dos. Kan du sätta dig ute i solen och njuta av den friska och underbara dagen? Passa på medan solen lyser. Carpe diem

    SvaraRadera
  2. En ny dag har randats hoppas att du kan njuta något så när av dagen.Här är det lite gråmulet.Men i bland tittar solen fram.Då känns det bättre.
    Ett stort fång sommarblomster till dig som så tappert kämpa. Kram. Doris

    SvaraRadera
  3. Regn regn och åter regn ,det har hållit på flera dar nu,har trots detta gjort saker jag blir glad av,varje dag är en gåva trots allt.

    Sänder varma tankar till dej som kan känna tacksamhet trots det mörka, det är också en gåva
    Kram AC
    Carpi diem

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Det var en mening med att solen lyste på dej idag, jag tror du fick lite mer krafter.
    Sänder dej kramar och många tankar.
    Hälsningar
    Anita.

    SvaraRadera
  5. Till Dig Gösta den tappraste av människor jag hört talas om...Jag undrar hur många människor som verkligen fick sig en tankeställare den kväll Du var med på Karlavagnen..Att inte ta något för givet i livet...
    Jag går redan i dödsdalen och trampar...Men Du måste vara unik Gösta som bara orkar..
    Jag följer Dig varje dag fast Du inte ser mig..
    Sände ett kort till Dig igår..jag hoppas de var rätt adress och att de kan värma lite i denna kalla hemska värld ...emellanåt iallafall..
    Kommer aldrig att glömma Dig...kramar i massor Ulla...

    SvaraRadera
  6. Hörde dig på karlavagnen den kvällen du ringde in och har följt din blogg sen dess.. Du är nog en av dom starkatse ja har varit med om med en sån börda. Du är en sånn insperation på många sätt och vis!!

    Kramar

    Carpe diem

    SvaraRadera