måndag 27 juli 2009

Till nytta

Måndag 27 juli 2009 kl. 05.10. Tänk om man kunde få vakna och tänka på den arbetsdag man har framför sig och dom uppgifter som ska lösas. Nu är ju det bara en dröm.I stället är det till att börja med vilka nya smärtområden ska jag ta itu med. Det är inte trevligt att behöva känna efter varje dag och få göra nya upptäckter. Det finns dock annat att slänga sin knappa energi på och det är att finna på lösningar som kan hjälpa och lindra för andra. Då får ju den negativa energin en annan väg att göra sina utlopp på. Att sitta någonstans i landet och önska få hjälpa blir ju till en slags morot det också. Samtidigt blir man något frustrerad när man upptäcker hur svårt det egentligen är.Men å andra sidan då har en del av dagen gått och man får börja tänka ut vem som ska få råka ut för svadan nästa dag.Hur som helst så ska jag försöka vara till någons nytta idag.Carpe diem

6 kommentarer:

  1. Gomorron Gösta! Önkar att du får en mindre smärtsam dag och att du får några positiva upplevelser av något slag som håller din gnista vid liv. Tänker mycket på dig och du genom din blogg ingår numera i min vardag. Ha det så bra som det går, vi hörs imorgon. KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Hej igen Gösta, Birgitta här...
    Du är verkligen till nytta för många med dina funderingar. Jag känner mycket när jag läser din dagbok. Önskar att jag kan vara till hjälp med mina tankar på dig.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  3. Du är en Morot, du är fantastisk.Jag önskar dig en bra dag.Din blogg är viktigare än läsa tidningen numera.Du ger så mycket.Jag önska att jag kunde ge dig något.energi styrka smärtfrihet glädje.
    kram/lena

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Du ska veta att du gör nytta. Du gör att jag får en insikt om hur det kan vara när man drabbas av denna elaka sjukdom. Din energi använder du bäst till att klara av dagen för ingen annan kan känna din smärta. Vi vet att du har den, men det går inte att sätta sig in i din situation helt när man inte har någon erfarenhet av den. Det är lätt att säga "jag förstår hur du har det", men det kan man inte förstå om man inte upplevt den själv. Jag önskar att du får en lugn dag idag. Carpe diem

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!
    Vilket otroligt tankearbete, DU är till nytta för
    många människor genom din dagbok.
    Ja, du är fantastisk i din svåra sjukdom.
    Ha en bra dag. Många kramar.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  6. Hej.
    idag håller jag på med flytt,bara från andra våning till första våning.Det är inte dumt att ändra på sina vanor , först då ser man vilken ekorre man är man samlar på allt o inget.
    Jag önskar dig en bra dag.
    många goa kramar från mig till dig.
    Sollan.

    SvaraRadera