söndag 26 juli 2009

En vakenstund

Söndag 26 juli 2009 kl. 05.45. Det var ganska svårt att kliva upp i dag. Både höfter och knän gjorde motstånd genom att tala om att dom finns. Fotknölarna är snart osynliga också för lymfvägarna stryps ner. Dom är i det närmaste jämntjocka nu. Kvällen och natten har annars varit lugn. Livlinan var igång ett tag och lockade till några skrattstunder.Det är synd att den är så långt bort det är i det närmaste 50 mil. Vore det närmare kunde det bli några personliga besök. I dag så är det konfirmandträff och jag kan av förklarliga skäl ej närvara. Tänk det är 50 år sedan man gick fram för prästen, som man sa då, tiden går fort. Får sända en tanke till dom som kommer. Det var visst inte så många enligt prästen som skulle hålla i det hela. Annars får man hålla till godo med regnet för det har ju varit så torrt. Jag går nog och lägger mig ett tag till i alla fall tror jag. Carpe diem

5 kommentarer:

  1. Morrn Gösta! En ordvy från mig.Mulet med mycket fukt i gräset, blommorna växer som aldrig förr men för pionenrna blev regnet för mycket och sjön ligger lugn utanför fönstret.Timmerbilarna har ledigt idag.Harar och rådjur skuttar och springer här. Hoppas din dag blir så bra det bara går. KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Hej igen Gösta!
    Det har redan blivit en vana att det första jag gör på morron läsa din blogg.Men Gösta ,det är inte bara jag plus några stycken till som följer dig på din resa ett stycke. Det finns EN som följer dig och oss hela vägen.I dag söndag träffas dina konfrimationskamrater. Du är fysiskt inte där,men du är bland dem ändå på sätt och vis. Jag ska också till gudstjänst i dag.Inte till en kyrka eller ett kapell utan hem till goda vänner som jag har. De kallar sin lilla sportstuga för slottet. Där blir det i dag.
    Jag ska berätta om dig. Du kommer att finnas med i vår bön. Guds välsignelse! Skollärarn

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Så har vi en ny dag framför oss. Här är det mulet, men det regnar inte. Tråkigt att din livlina bor så långt bort. Orkar du vara uppe och kanske gå ut när regnet upphört? Lite frisk luft känns alltid lite bättre. Hoppas att din dag blir uthärdlig. Carpe diem

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Vad skönt att du fått skrattat, tråkigt att din
    livlina bor så långt ifrån, men man blir glad när
    människor har humor som lockar till skratt, jag
    önskar du hade fler av dom.
    Hoppas kommande nätter blir lugna.
    Många kramar från mej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta!Har varit ute och plockat blåbär.Var gott att komma ut i skogen en stund. även om ryggen värker,men då vet jag var det är.Hoppas att din natt blir något så när.Tänker på dig.
    Ha det så bra som möjligt tills i morgon.
    Vi hörs då Kram Doris

    SvaraRadera