lördag 25 juli 2009

Lite egoist

Lördag 25 juli 2009 kl. 05.15. Dagen har börjat med de vanliga smärttopparna. Dessa kan ju släppa efter det att medicinen tagits. Mitt vänsteröga gick lätt att åtgärda,de behövdes bara en sköljning. Jag vill att det som sker under dagen för något gott med sig. Att det som såg så svårt ut innan får vända till en bagatell. Att alla hårda ord som yttrats i vrede och ilska ska kunna förlåtas och det går att börja om. Jag hoppas också att min egen ilska över vad som sker ska kunna bli till mera lugn istället. För det är ju onödigt att slösa energi på något som inte gör att det blir annorlunda. Det fina med denna dag är ju att det finns möjligheter till försoning och möjlighet att förlåta. Att kunna gå ut och känna en skön känsla av oräddhet för ingen står på lur och väntar på att få ge igen .Det är ju så det ska vara tror jag. Det här är min dag och jag tänker fånga den. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Gomor´n Gösta!! Positivitet är livets tråd ,och du gör din stark , du är fantastisk. Önskar dig en så bra dag som det bara går. KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Ha en bra dag!!!
    Styrkekramar!

    SvaraRadera
  3. Go morgon Gösta ..Så mycke Du har lärt oss och lär oss varje dag..Stor kämpekram U-a...

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Gösta!
    Lycka till och fånga din dag på bästa sätt.
    Du är fantastisk.
    Många kramar till dej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  5. God morgon Gösta. Ännu en dag att kämpa för. Gunilla

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta ha en bra dag !Hoppas att du kan njuta av dagen och att smärtan inte ska vara försvår.
    Fånga dagen.Kram Doris

    SvaraRadera
  7. Har varit en runda på stan idag,det var marknadsdag.Jag är glad att jag kan komma ut och få lite social kontakt.Hoppas att resten av din dag blir bra.
    Många goa kramar från mig till dig.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Är hemma igen och har läst dina inlägg från de dagar som jag inte var hemma. Verkar som om läget ändrar sig från dag till dag. Du ska veta att du finns i mina tankar både morgon och kväll och det är fantastiskt att du kämpar så bra. Det lider mot kväll nu så ha en bra natt. Carpe diem.

    SvaraRadera