torsdag 23 juli 2009

Skolkförsök

Torsdag 23 juli 2009 kl. 05.55. Vaknade med dubbelsyn på vänster öga vet ej om det beror på medicin eller något annat får försöka kolla upp det under dagen. Just nu känns det som jag håller på att förlora det mesta. Det verkar som en stor kraft försöker rycka undan all sorts säkerhet jag kännt innan. En tveksamhet inför morgonen och dagen i övrigt. All energi rinner liksom bort ur kroppen. Det känns också väldigt oroligt i kroppen precis som om det ska ske något hemskt. Kan inte riktigt sätta fingret på vad det är men obehagligt är det. Min livlina försöker peppa så mycket som möjligt genom att börja prata om julen vilket får mina tankar att hoppas något. Men den här oron som känns just nu är inte så lätt att skjuta åt sidan. Det blir väl att bita ihop och ta det som kommer med så stort motstånd som möjligt om det är dåligt. Det kan ju trots den stora oron vara något positivt också något som inte har gett sig till känna. Man får ta tag i dagen och se vad den ger. För det går ju inte att försöka skolka från den i alla fall. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Du är en kämpe. Läser din dagbok varje dag och tänker mycke på dig.Gunilla

    SvaraRadera
  2. Ja Gösta vad ska man säga..Varför ska människor behöva lida så här..Vad finns de för mening med de..Jag förstår inte och kommer aldrig att förstå de..Stor kram till Er båda..livlinan och Dig...Från en annan livlina..U-a

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Jag tror att alla vi som följer din tragiska
    sjukdom dag för dag,tänker efter och fångar dagen
    på ett annat sätt.
    TACK!
    Många kramar.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  4. Hej igen.
    Just nu har jag varit ute med min hund RAMBO i regnvädret.Jag har vänt på natt och dag, men det gör ju inget när man är pensionär. Uppe halva natten och sover till middagstid.
    Hoppas att du får en bra dag.Många goa kramar till dig från mig.
    SOLLAN.

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk.Många kramar till dig /Lena

    SvaraRadera
  6. Du kämpar på med bravur. Jag läser varje dag och tänker mycket på dig och min pappa som led av samma hemskhet..jag hoppas du får någon lugnare stund varje dag och natt, att de kan hjälpa dej med smärtlindringen. Styrka till dej!

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta! Tänk så mycket positivitet du skänkt mig genom din fantastiska kämparglöd . Bra att du har din livlina som kan både vara glad och ledsen med dig.Önskar dig många smärtfria stunder. Vi hörs imorgon KRAM Märta

    SvaraRadera
  8. Hej gösta !I kväll har jag varit och hört på TorkelSellin. Det var så skönt att höra hans underbara sånger.Jag tänkte på dig när jag satt där.Lyssnade tiil sången Hela vägen går han med mig.Det kändes så skönt.Hur grymt livet än är så finns det hopp Jag hoppas att vi får mötas en lång tid till på bloggen.God natt sov gott om det går.
    Kram Doris

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta ! I kvällhar jag varit och lyssnat på TorkelSellinoch det var så underbart med alla dessa fina sånger.det gav så mycket tröst när han sjöng sången Hela vägen går han med mig.Hur svårt än livet är med sjukdom och sorger.Finns det hopp.
    Vi är inte ensamma.Hoppas att vi får mötas länge till på bloggen.tänker på dig. God natt!Hoppas du kan sova när du lagt dig till ro. Kram Doris

    SvaraRadera