onsdag 15 juli 2009

Ljuspunkten

Onsdag 15 juli 2009 kl. 05.40. Det här är nästan som vilken morgon som helst. Värk svårt att riktigt vakna. Men ändå så är det inte vilken morgon som helst. En känsla av kyla och utan en tanke på hur det kan bli. Det är någon form av likgiltighet som har börjat ta plats hos mig. Jag skiter i hur det går och ser inte längre någon mening med hur det slutar egentligen. Undrar just om livsgnistan har tagit ledigt eller vad är det som försöker ta det lilla som jag har kvar. Detta är en helt främmande tanke som börjat dyka upp. Nä det får bara inte ske att mina sista dagar ska hamna i någon sorts deppighet jag tänker inte tillåta det. Det kan ju finnas någon som behöver mina dagar till att få uppleva något någonstans. Det gäller bara att försöka hitta en enda liten låga att kämpa för så den kan få bli en stor flamma och sprida ett ljus som den är avsedd till. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Hoppas du hittar lågan att kämpa för.
    Sänder dig kramar.Gunilla

    SvaraRadera
  2. Livet är konstigt. Man tycker att i din situation borde all ork och hopp ta slut men så är det ju inte. När det behövs har man kraft att göra saker som inte borde gå.
    Tänker på dig varje dag sedan jag hörde dej på Karlavagnen.
    Ha det så gott du kan!

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Sänder dej ljusa tankar.
    Många kramar.
    Hälsningar
    Anita.

    SvaraRadera
  4. Det måste vara omöjligt att i din situation bara ha ljusa tankar. Kanske orkar man inte vara positiv jämt. Du är ändå enastående som kämpar så väl. Du har många som tänker på dig och om det gick så skulle vi stärka dig, men våra kommentarer kanske hjälper lite. I morgon är en annan dag och då har kanske ditt humör ljusnat igen. Carpe diem

    SvaraRadera
  5. Du är fantastisk Gösta,
    Man kan inte va positiv jämt, men du är en morot som kan få andra se ljusare på saker å ting.I din situation är det inte många som klarat dela med sig som du gör. Jag beundrar verkligen dig, , många tankar å kramar till dig /lena

    SvaraRadera
  6. Modigt av dig att inte låta likgiltigheten ta över vilket säkerligen skulle vara den enkla vägen i din situation.
    Du är en kämpe Gösta, en förebild

    Kramar Ida

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta, hörde dig på Karlavagnen häromveckan och beundrar verkligen att du vill dela med dig, jag har nu läst hela din blogg. Jag tycker att du är en mycket modig och fantastisk person, jag sänder dig massor med kramar. /Kicki

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta !Det känns bra att du kan vara i ditt hem så länge som möjligt.Samt att du få bra vård.
    Vilket jag tror att du kommer att få.Varje morgon går jag in och kolla hur det är med dig. Sedan känns det skönt att veta att du har en livlina,
    som du kan vända dig till.Det lätta alltid att ha någon. Men vi är många som tänker på dig.Kram
    från Doris.

    SvaraRadera