fredag 31 juli 2009

Tack för att ni finns

Fredag 31 juli 2009 kl.05.00. Det är ganska typiskt att när jag vaknar finns en fråga med.Hur,när och var kommer det att sluta? Kommer jag att hinna säga något till alla dom som varit med på resan? Troligen inte för jag hoppas att det går fort. Fort så man inte blir ett kolli som ska vändas torkas byta blöjor på och matas totalt omedveten om vad som sker runt omkring. Visst är det konstigt att sådana här tankar dyker upp när det är svårt och jobbigt. Att plötsligt upptäcka hur många som egentligen bryr sig. En sak har jag lärt mig man är aldrig mer ensam än man egentligen vill. Det svåra är att tala om det för andra. Att låta medmänniskan få veta hur jobbigt det egentligen är. Många har ställt frågan hur ska vi veta när det är slut? Troligen att någon av de anhöriga har fått det uppdraget att på denna plats tala om att tiden är förbi och att plågotiden är över. Jag vill i alla fall tala om hur mycket stöd ni varit genom era kommentarer och dom råd ni givit den här tiden. Hoppas att jag på något vis kan få återgälda det. Denna morgon känns speciell. Låt dagen komma med vad den har jag tänker i alla fall möta den. Carpe diem

9 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta.Du är som jag tidigare sagt en del i min dag numera och kommer alltid att så vara.Du har verkligen fått oss att se livet från den tyngre sidan på ett så positivt sätt , trots din sjukdom. Jag hoppas verkligen att du får mer besök så ensamheten inte blir så stor del av din tid. KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta ! Hoppas att du sovit gott,inte har haft allt för jobbig natt.Förstår att det är många tankar som kommer i din ensamhet.Vi är många som tänker på dig.Visst är det skönt för dig att läsa
    att så många bryr sig. Men din smärta har du själv.Hur gärna vi än önskar att även där kunna hjälpa dig.Kram Doris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Hoppas att natten varit dräglig.Det är konstigt att en främling som pratade i Karlavagnen rör och berör så många. Det kanske inte är så underligt att du när du vaknar, drabbas av tankar på vad det är som händer och vad som ska komma. Det är ju något oåterkalleligt som händer med dig. Du är storartad som orkar sätta dig och skriva till oss som följer dig i din kamp. Hoppas att denna dag blir något så när uthärdlig. Tänker på dig. Csrpie diem
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta...Håller med Ninni i hennes tankar..De känns så futtigt att hoppas att Du ska få en dräglig dag,natt och annan tid..När jag känner maktlöshet hur ska då Du känna...ofattbart..Om Du inte har någon i Din närhet har Du då fått något ångestdämpande...De är så många frågor som dyker upp hur vi ska kunna hjälpa Dig..Dagen är här de är bara att fylla den med något...Vad de blir de vet ingen..Stor kram och många tankar till Dig U-a

    SvaraRadera
  5. Jag läser din blogg varje dag.
    Jag hittade också till dig via karlvagnen.
    Du har en sådan behaglig röst och pratade så fint om din kamp och dina tankar.

    Sedan skriver du så bra.
    Jag önskar att det var något jag kunde göra. Men det kan jag inte..mer än att skicka styrka till dig via Internet.

    Vi människor, de flesta, är goda och vill väl för de människor som mår dåligt.
    Hoppas din dag blir så bra som det bara går och att du slipper smärtan.

    Kram
    /Annelie

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta..
    Tack för du ger oss så mycket.kram/lena

    SvaraRadera
  7. Tack Gösta för att jag får dela dina tankar! /Inga

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Det är så stort att följa din dagbok. Vilken
    kämpe du är. Många kramar från mej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  9. Vilken styrka och vilket mod du har Gösta!
    Tack för dina kloka ord som jag kommer att ha med mig i livet.

    SvaraRadera