fredag 3 juli 2009

Klagodag

Fredag 3 juli 2009 kl.06.00 Dom varma känslorna har lagt sig och det är i de vanlig spåren igen.Denna morgon är svettig och varm. Har inte sovit särskilt bra p.g.a. den svåra värken i både höfter och ben. Morfinet verkar inte längre än 1-1,5 tim innan det är dags för påfyllning. Kan inte för mitt liv begripa varför det nödvändigtvis ska hålla på så här? Det är väl så det ska va. Nu håller det på att bli klagovisorna igen. Det är så lätt att hamna i det diket av någon anledning. Men det gör ont. Carpe diem

20 kommentarer:

  1. Hörde dig på radion i gårkväll. Vilket mod att berätta. Varför måste något sådan hända för att man skall stanna upp och ta vara på varje dag. Tänker på dig och ber för dig.
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Lyssnade på Karlavagnen, tack Gösta! Mina första tankar var hos dig denna morgon och din situation. Du berörde mig mycket och att du har modet att tala om döden som är så svårt för de flesta av oss.

    Carpe Diem och Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Lyssnade som vanligt på karlavagnen i gårkväll. När jag hör dig berätta med det mod du visar är beundransvärt. Du har väckt känslor i mig som påminner mig om att jag borde vara nöjd. Jag vill följa din blogg. Skänker dig varama tankar.
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jag hörde dig i karlavagnen igår. Du har varit med mig hela natten, Du är beundransvärd som ringde. Jag kommer följa din blogg, Tack än en gång för du fick nog många stanna till å tänka! Jag tänker på dig , många kramar Lena

    SvaraRadera
  5. Jag hörde också på karlavagnen i går kväll, det var fantastiskt, jag har själv en tro som bär mej i livet,och har följt min livskamrat på sista resan ,så din berätelse berörde mej djupt.
    Jag tänker på dej,och ber om Guds omslutande händer om dej ,just nu, just idag...
    Ann-Catrin

    SvaraRadera
  6. Hörde också på Karlavagnen. Blev som alla andra djupt berörd. Kommer att följa din resa.
    Massor av styrkekramar
    Barbro

    SvaraRadera
  7. här är ännu en som lyssnade på dig igår kväll..min farfar dog i prostatacancer och min pappa är orolig för att han kanske har det också, men han vågar inte gå till läkaren om det just för att han är rädd för att få den diagnosen. Jag har försökt att prata med honom men det är inte så lätt...
    Därför tycker jag det är starkt av dig att berätta och tala om dig på detta sett för hela sverige..
    själv får jag fortsätta samtal med min pappa och hoppas på att han ska komma till insikt att det är viktigt att undersöka saken i tid, precis som du talade om igår.
    många kramar från en ung tjej som också är troende.

    SvaraRadera
  8. Du är stark å omger en otrolig värme med dina ord i från karlavagnen igår.. att lyssna och ta till sig från dig är en gåva.. Det finns många här ute som tagit till sig utav dig och dina ord,.. Och är säker på att du hjälpte dem en bit på vägen i tankar och funderingar! Vi finns och följer dig och din blogg.. Varma Kramar till dig!

    SvaraRadera
  9. Lyssnade på karlavagnen i går kväll och blev djupt rörd av det du delade med dej. Tänker på dej. Kram Annelie

    SvaraRadera
  10. Kära Gösta! Hörde Också på dej i natt,och kände djup sympati,det finns ju inte någon tröst att ge men hoppas att du får det någorlunda bra o slippa smärtor.Du kommer att finnas i våra tankar o böner.Många varma kramar till dej,hoppas du kan njuta av sommaren /Birgitta

    SvaraRadera
  11. käre gösta. jag blev ljupt berörd av ditt öde, men din ljusa tro på "andra sidan" glädjer.jag delar den med dig.
    hälsningar Tord i öjebyn 67 år.

    SvaraRadera
  12. Hej GÖSTA!
    Tack för Din medverkan i Karlavagnen, Ditt öde grep mej djupt. Jag vill rekomendera dej att läsa Bo Zetterlinds dikt " Döden tänkte jag mej så "(Finns säkert på nätet) Det är en vacker, underbart förtröstansfull dikt som jag tror att Du skulle tycka mycket om. Önskar Dej allt gott! Kram /Eiwor

    SvaraRadera
  13. Hej Gösta! Hörde också din berättelse i radion. jag funderar, vad vet man om, efter döden? jag funderar vidare, en tröst tycker jag är... du får tid på dig att förbereda dig, ordna upp saker och ting inför döden, en del dör snabbt och hinner inte fixa med allt som önskas göra, ta farväl av vänner, ordna personliga ting. Men förstår så väl att det "kostar på" all värk du får utstå... själv är jag reumatiker sedan 40 år och lever med en trasig kropp, värk värk .. men livet är dock mig ljust och det finns alltid/oftast en morgondag att glädjas åt...
    tänker på dig
    Kram en Dam på Västkusten

    SvaraRadera
  14. Hej Gösta! jag är en tjej på 12 år som hörde dig igår natt på Karlavagnen. Allt du sa fick mig att tänka efter, att jag har lång tid att leva, och att jag ska ta var på dagen.
    jag tycker synd om dig.
    jag har läst lite psykograti (stavning) och jag har läst om drömmar. Det där med dina släktingar är nog att dom vill visa att dom finns för dig, och att dom "tar imot" dej när du möter dom.
    jag tänker på dig .
    varma kramar från Frida

    SvaraRadera
  15. Hej
    Jag hörde dig i går kväll på radion som många andra. Du berörde mig mycket hårt. Mina tankar fördes till en bekant , som har samma sjukdom. Läkarna sa du har 6 mån kvar, Han är 50 år.
    Det är en vidrig sjukdom.
    Jag hoppas att du trotts allt inte behöver lida.
    Att det finns lindring för dig.
    Jag kommer följa dig här på dena sidan.
    mvh en mycket berörd kvinna. kram

    SvaraRadera
  16. Hej Gösta!
    Inte heller jag, kan låta bli att beröras av din medverkan i Karlavagnen igår, kanske fanns det en mening att jag skulle lyssna just igår o just under ditt samtal.

    En mening för att jag skulle hitta din blogg o få möjlighet att läsa det du skrivit o en fortsatt möjlighet att få följa dig.

    Jag bloggar själv anonymt o har lämnat ut det som ibland varit svårt i livet, men mest haft vardagliga bloggar, om livet i största allmänhet.

    Att skriva av sig det som känns svårt är ett gott redskap.

    Jag är liksom du usk, jag har jobbat i vården sen 1975, jag har mött sjukdom i svåra skeden många gånger, ändå känns varje gång som den första.

    Det är ju oxå mitt första möte för just den människan i dennes unika situation, jag ser det iaf så.
    För mig är varje nytt möte unikt.

    Önskar att jag genom att läsa dina bloggar o kanske ge en kommentar kan e stöd.

    Med vänlig hälsning fru B

    SvaraRadera
  17. Varma hälsningar till dej Gösta!
    Blev så berörd när jag lyssnade på dej i går kväll! Du kommer att finnas med i mina tankar=)
    mvh
    Eva

    SvaraRadera
  18. Hej Gösta!Jag blev ochså djupt berörd,av ditt samtal,verkligen starkt gjort.Önskar jag hade vågat göra samma sak själv,när jag hade cancer för snart 2är sen,lever med oro varje dag att den ska komma tillbaka. .Jag tänker på dej nu mycket,läst bloggen hoppas du får riktigt med smärtlindring,och en så bra sommar du kan/kram från en jämtlänning.

    SvaraRadera
  19. Hej Gösta!
    Har tänkt så mycket på ditt samtal med Kjell-Peder igår kväll i Karlavagnen. Blev verkligen berörd. Skall följa dig på bloggen. Hoppas att du känner att många tänker på dig. Du finns i alla fall i mina tankar.
    Britt

    SvaraRadera
  20. Hej Gösta! Ditt samtal var det verkligt väsentliga på Karlavagnen. Jag tror på hälsosam ekologisk mat: som att endast äta ekologiska grönsaker, frukter och grönsaksjuíce som man kan göra och "fasta" med dem. Pumpakärnor är speciellt för män och det du har. Pröva? Det finns de som uteslutit allt kött och odlar sin egen ekol. trädgård, gör egen juice. Hoppet och Gud kan försätta berg. ylvamatrisse@comhem.se

    SvaraRadera