tisdag 28 juli 2009

Frågor och ev. svar

Tisdag 28 juli 2009 kl.05.55. Det går inte längre att försöka tränga åt sidan vart man är på väg att möta. Varje morgon när man får en smärtattack påminns man om att det går ännu en dag till sjukdomens gräns. Att försöka låtsas som om inget händer går inte i längden och allra helst när man börjar få frågorna :hur känns det att dö snart, är du inte rädd, vad tänker du på? Jag är inte rädd för att dö,men det tog ett tag att aceptera, det är ju sjukdomens väsen. Hur det känns är lite svårare att beskriva men det värsta är att lämna de människor man har kärast,fast dom är få, att veta att för varje dag som går kommer avskedet närmare.Är man så pass klar i huvudet att man kan uttrycka sig? I dag värkte mina knän så det var svårt att räta på benen och då kom tanken,hur skulle det bli om man inte kan röra sig. Den tid som är kvar kommer jag att vara i mitt väntrum tills mitt namn ropas upp och den sista behandlingen ska genomföras. Väntetiden får jag väl försöka att använda på bästa möjliga sätt. Kanske till att hjälpa någon som behöver mitt stöd. En ny dag och nya uppgifter väntar. Carpe diem

11 kommentarer:

  1. Morr´n Gösta! Tittar in på din blogg innan jag börjar jobbet. Tänker på dig varje dag och på detta sätt vill önska dig en så bra dag som möjligt.Vi hörs. KRAM Märta

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Gösta !Hoppas att din dag inte blir alltför plågsam.Utan att du kan njuta något och slippa har allt för jobbigt. Tänker på dig.

    kram Doris

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Du sa något om väntetiden,som är väldigt viktigt.Något som gället oss alla. Ingen av oss vet hur länge vår väntetid blir eller snarare är.
    Och vad mera är. Vad väntar vi på? Du är medveten Gösta det märks. Tänk om vi alla vore lika medvetna! Hur bra det då skulle vara. Tänk vad generösa och kärleksfulla vi då vore mot varandra. Tänk så liten plats våra egon skulle få i våra liv.Tänk att när man nått dit du är i alla fall ha styrka att uttrycka önskan att få vara till stöd.Guds välsignelse Gösta! Skollärarn

    SvaraRadera
  4. Godmorgon Gösta. Ännu en dag att fylla med tankar. Tänker på dig

    SvaraRadera
  5. Morrn Gösta, Birgitta här...
    Visst är du till stor tröst och hjälp åt oss alla. Du är den som behöver mest hjälp och stöd av oss här ute. Tänker på dig varje dag, på kvällen försöker jag hitta en stjärna på himlavalvet som förmedlar mina tankar till dig.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    Hur orkar du försöka vara till stöd och hjälp för någon annan? Kanske är det så att det känns bättre för dig om du kan ha omsorg om någon annan. Din situation känns kanske mer uthärdlig då. Hoppas att du får en skaplig dag.
    Carpe diem

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta!
    Du finns i mina tankar!
    Kram från Inger.

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta
    Jag tror och tröstar mig med, att när man är död så har man inte ont mer, och man är inte ensam. Du kan dricka kaffe med min mamma!!!
    Du är fantastisk Gösta som ger oss så mycket dig allt gott.
    kram/lena .Önskar

    SvaraRadera
  9. Hej Gösta!
    Du är så beundransvärd. Hoppas natten blir
    lugn.Många kramar från mej.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  10. Gösta! jag vandrar vid din sida fortfarande. Just nu är mina tankar omrörda. Begravningen rörde om bland gammla minnen men om någon dag har det lagt sig tillrätta igen!
    Hoppas natten blir så bra som möjligt!! / Inga

    SvaraRadera
  11. Hej Gösta!du är helt otrolig.läser dina fantastiska rader varje dag,tänker på dej,hoppas du får en någolunda smärtfri natt,/kram kicki

    SvaraRadera