lördag 18 juli 2009

Tid en sak vi saknar

Lördag 18 juli 2009 kl.07.40. Man kan bli klok på många sätt. Ett sätt som är bra det är att bl.a. lyssna på andra. På något vis får man en ny lärdom som inte fanns förut. Att ta sig tid är bland det svåraste vi har . Man kan ju gå miste om något. Men genom att inte lyssna har jag säkert förlorat mycket. Oftast kan det vara den felande länken att inte bli hörd. Vi skulle nog tänka mer på det. När det är försent då kommer man på att "varför lyssnade jag inte" det kanske hade tagit några få minuter. Livet har så mycket att ge så att låta någon få lite av ens tid är oftast till välsignelse man får så mycket igen. Detta har jag lärt mig i natt och jag har fått mycket ny energi. Om man kunde få vara full av tid att ge bort till någon ! Det skulle ge många lärdomar.Där ute finns någon som väntar bara på att bli hörd för en enda gångs skull.Det kan bli en räddningsplanka ett liv som får några fler minuter bara för att jag lyssnar. Carpe diem

7 kommentarer:

  1. Godmorgon Gösta!
    Vad skönt att du fått ny energi. Vilka kloka ord du skriver, " varför lyssnade jag inte ", tror jag dyker upp hos dom flesta som mist sina nära och kära, jag känner mej träffad, hade varit enkelt att lyssnat och antecknat.
    Ha en bra dag.
    Kramar
    Anita.

    SvaraRadera
  2. Skönt att du fått lite ny energi.
    Hoppas du får en bra dag utan för mycket smärtor.
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  3. Godmorgon Gösta!
    Här skiner solen och det är varmt redan! Första hundpromenaden är avklarad. ska fylla dagen med något - vad vet jag inte än. / Inga

    SvaraRadera
  4. Morrn Gösta!
    Jag fylls av glädje och lättnad när jag ser att det är en skapligt bra dag för dig. Det är som du säger att vi ger oss inte alltid tid att lyssna, men det får man ångra när det är för sent. Det är ju synd att den insikten ska komma så sent i livet, men det är ju inte för sent att ändra sig. Här är det strålande väder idag.
    Carpe diem

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta..Så kloka tankar och ord...
    Jag lärde mig en gång att ...
    Fråga aldrig någon om hur den mår om Du inte har tid att lyssna på svaret...
    Den tid de tar att lyssna kan vara de viktigaste för en medmänniska den dagen...
    För att orka vidare...
    Solen skiner fantastiskt idag..
    Vad solen är för blommorna är ett leende för mänskligheten....Stor kram och leende från mig till Dig...

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!
    En ny dag med nya upplevelser och din positivitet är fantastiskt.Hoppas många lyssnar till dig.Jag lovar, jag ska lyssna på några idag och när det är klart kommer mina tankar att gå till DIG. Önskar dig mycket gott.KRAM Märta

    SvaraRadera
  7. Mkt bra skrivit. Tyvärr är vi ju dåliga på detta. Hela mitt liv har jag lyssnat på alla andra, men jag har känt att ingen har lyssnat på mig. Vet inte vad som är värst, men det känns skönt för mig att jag har haft förmågan att lyssna och sätta mig själv i bakgrunden, har gett mig många glädjestunder. Känns skönt att du har upptäckt detta, tyvärr för dig är väl att du kanske har kommit på detta lite sent? Ta vara på detta nu, det finns nog många som vill lyssna på det du har att säga. Carpe diem.

    SvaraRadera