torsdag 16 juli 2009

En ny klagovisa

Torsdag 16 juli 2009 kl.05.20. Det blir svårare och svårare att kunna kliva upp. Kroppen har blivit stelare och smärtan sätter in tidigare för varje dag.Medicinering får påbörjas innan man kliver upp för det gör så ont att röra på sig.Det märks nu hur tärande och nedbrytande cancern är den riktigt äter skelettet. Lederna börjar på ett märkbart sätt att ta skada. Nu kan jag börja förstå hur det kan kännas för reumatikerna vad värklig smärta egentligen är och att det inte alltid hjälper med smärtlindring. En eloge till dom. Hur det kommer att gå i fortsättningen vet jag inte. Det gäller att inte låta det negativa få börja styra och ta kommandot för då blir det verkligen kört i förtid. Carpe diem

8 kommentarer:

  1. Vad du kämpar.Det gör ont att höra om dina smärtor
    Har du inte fått någon morfinpump än så det kan lindra smärtorna.Mina tankar är hos dig varje dag.
    Kramar om dig.
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Har följt situation sedan du var med i Karlavagnen.Du är verkligen en sann kämpe och en personlighet många med mig ska lära sig mycket av.Hoppas på en solig dag och att du får må så som möjligt KRAM!! Märta

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Det är fruktansvärt att läsa om hur din kropp bryts ner. Är det inte dags för dig att få morfinpumpen som du väntat på så länge? Kan du vara ute i solen eller är du inne när det är fint väder? Tänker på dig.
    Carpe diem.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta...Birgitta här!
    Det sägs att man kan vända på sina tankar när det är som jobbigast. Om det är sant så förstår jag att du har gjort det om och om igen. Mina tankar går till dig varje dag, tittar på min stjärna på natten och talar till dig.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! Du är fantastisk, tänker på dig.
    Varför ska somliga människor lida så.Om det vore en möjlighet, skulle jag ta en del av din smärta.
    Men jag ge dig en stor kram,hoppas att orkar kämpa
    på.
    Doris

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta!Ja du är verkligen en kämpe,tänker på dej varje dag.Denna hemska sjukdom,Hoppas att du har folk som kommer hem till dej,och att du orkar gå ut lite,men inte lätt med sån värk,kram kicki

    SvaraRadera
  7. Hej Gösta, skickar dig en solstråle fylld med positiv energi. Tänker på dig varje dag.
    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  8. Hej Gösta!
    Jag har också följt dig sedan Karlavagnen och hoppas att du får morfinpumpen snart! Har en faster i samma situation som dig!
    Sköt om dig så gott det går!
    Kram från Ninni.

    SvaraRadera