tisdag 7 juli 2009

Medicinluring

Tisdag 7 juli 2009 kl.07.45. Den här dagen har inte börjat bra. Klockan 4.00 vaknade jag med en värk som inte var av denna världen. Kunde ha slagit vad som helst i bitar för att finna lindring. Morfinet hjälper numera inte längre än c:a en till en och halv timme. Hoppas få besked om en pump så jag kan parera smärtgenomslagen bättre. Nu är klockan i det närmaste 8 och det har inte blivit någon frukost ännu. Det är väl den stora fullmånen som är orsaken. Man måste försöka skylla på något när det inte går bra. Men man ska försöka låta bli att skylla på någon människa, för oftast är dom oskyldiga,det sårar mer än skapar frid. Nu har jag fått avreagerat lite grann. Måste kunna hitta ett sätt att lura morfinet så det verkar längre. Kanske jag kan få må lite bättre senare idag. CARPE DIEM

6 kommentarer:

  1. Du är beundransvärd Gösta. Tack för du delar med dig dina tankar. Tänker på dig!!!
    kram /lena

    SvaraRadera
  2. Jag tänker på dig o går fortfarande vid din sida!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du får en pump snart. Det vore ju underbart om du kunde hålla morfinet på en jämn nivå. Allt blir väl lättare att uthärda om du slapp dessa djupa dalar.
    Carpe diem

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta!
    Jag följer troget din dagbok, du är fantastisk.
    Du har fått mej att tänka om här i livet.Jag har alltid tyckt om att gå i skogen, men mina ben vill inte. Min man och jag åkte ut för att plocka kantareller, jag tog mina gåstavar med mej och gick på en grusväg omgiven av skog och äng med massor av sommarblommor från prästkragar till johannesört. Längs med vägen i dikeskanten hörde jag mycket fågelkvitter stannade till och lyssnade, oh vad vackert det var, ensam på vägen och min man i skogen, då tänkte jag på dej. Varför gnäller jag när jag kan ta mej fram med mina gåstavar????Kram / Anita.

    SvaraRadera
  5. Jag hittade hit till din dagbok ikväll, efter att ha fått det olidliga beskedet att min 30:åriga systers cancer nu är så långt gången att det inte längre finns något att göra. Sorgen och smärtan är precis i kväll näst intill omöjlig att hantera. Känner mig kontigt nog lite lugnare av att läsa din dagbok, ingen aning om varför. Önskar dig en morgondag utan smärta, kram

    SvaraRadera
  6. Ibland brukar 1g alvedon trigga "förstärka" morfinet!
    Testa att ta det efter 1-2 h innan smärtgenombrott!

    Men jag hoppas du får en morfinpump, för det är det bästa!
    Kramen!

    SvaraRadera