måndag 20 juli 2009

En livlinas funktion

Måndag 20 juli 2009 kl.05.15. Tänk vad underbart att få ha en livlina som alltid finns i både mot och välgång. Jag har en sådan.När det blir som mest jobbigt eller när man bubblar över av glädje då finns livlinan där. Livlinan har hjälpt mig många gånger upp ur den djupaste sorg och även i glädje. Att få ett samtal på kvällen eller tidigt på morgonen för att ha en pratstund om allt och alla är verkligen ett lyft det dygnet. Jag vill faktiskt behålla min livlina . Natten har varit som dom flesta med dom vanliga smärttopparna och en och annan dröm men i natt lite behagligare. Det bästa är att livlinan har varit i verksamhet men bara i positiv mening. Regnet hänger i luften så det blir nog en dag inomhus. Carpe diem

7 kommentarer:

  1. God morgon Gösta!
    Vad glad jag blir när du berättar att du har en livlina. Jag har ju undrat om du är alldeles ensam, men tack och lov så är du ju inte det. Ja, detta är en dag när änglarna gråter. Man blir ju lite dystrare till sinnes då, men snart skiner solen igen. Kämpa på. Carpe diem

    SvaraRadera
  2. Hej Gösta..Ja vad glad jag blir när de låter som Du har de lite bättre idag...Delad glädje är dubbel glädja ..Du är en kämpe..Kram U-a.

    SvaraRadera
  3. Hej Gösta!
    Tänk vad en sann vän och livlina kan göra i både
    glädje och sorg, vad skönt att du har en i ditt liv.
    Många kramar.
    MVH.
    Anita.

    SvaraRadera
  4. Hej Gösta! Tänk att en livlina är en fantastisk kamrat som aldrig ger upp.En som du är verkligen värd en sådan. Hoppas att denna natt blir bar Tänker på dig. Märta

    SvaraRadera
  5. Hej Gösta! jag gläds oxå med dej att du har en livlina,det behöver du verkligen ha,du är otrolig,tänker på dej./kram kicki

    SvaraRadera
  6. Hej Gösta skönt för dig att du har denna livlina, någon som du kan prata med om annat än sjukdomen. Följer dig med vemod...Carpe diem

    SvaraRadera
  7. Livlinor är livsviktiga.
    De behövs när det är jobbigt.
    Något att haka fast i när man känner att annat sviktar.

    Ha det så bra som det nu går.

    /Annelie

    SvaraRadera